اصی تغییراتی اکلند وکاربردهای آن

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه، بر روی اصل تغییراتی اکلند و برخی کاربردهای آن مانند قضیه نقطه ثابت، نقاط کارا و غیره تمرکز می کنیم. ابتدا، اصل تغییراتی اکلند برای توابع دوتایی برداری ـ مقدار در فضاهای موضعاً محدب به دست می آید. سپس قضیه نقطه ثابت کِرک ـ کاریستی، قضیه اوتِلی و تِرا، و قضیه تعادلی از آن نتیجه می شود. به علاوه معادل بودن این قضایا نتیجه می شود. در ادامه با استفاده از مفهوم شبه فاصله تعمیم یافته، برخی تعمیم های اصل تغییراتی اکلند در فضاهای متریک که لزوماً کامل نیستند و کافی است فرض کامل بودن برای برخی زیر مجموعه های آن صدق کند ارائه می ‎شود. سپس به عنوان یک کاربرد، قضیه نقطه ثابت کاریستی از آن به دست می آید. به علاوه به کمک شبه فاصله تعمیم یافته ‎w‏، برخی شرایط که تحت آن ها جواب مسئله کرک روی فضای متریک کامل مثبت است به دست می آید. آن گاه با استفاده از این نتیجه برخی قضایای نقطه ثابت، مانند تعمیم قضیه نادلِر برای نگاشت های انقباضی مجموعه مقدار ثابت می شود. در پایان با استفاده از مفهوم ‎qـفاصله ضعیف‏، یک حالت جدید اصل تغییراتی اکلند مجموعه مقدار در فضاهای یکنواخت ارائه می شود. این قضیه قضایای اکلند بیان شده در فصل دو و سه را تعمیم می دهد. به علاوه (p,?) ـ شرایط تاکاهاشی و (p,?) ـ شرایط هَمِل‎ برای یک نگاشت مجموعه مقدار تعریف شده است و به عنوان یک کاربرد، رابطه بین ‎? ـ جواب های تقریب و مجموعه جواب های مسئله بهینه سازی با تابع مجموعه ـ مقدار بررسی می شود. سپس به عنوان یک نتیجه، شرایطی که تحت آن مسئله بهینه سازی با تابع مجموعه ـ مقدار خوش حالت است، ارائه می شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بررسی عملگرهای یکنوانما وکاربردهای آن وتعمیم یکنوایی نابرابری تغییراتی

این پایان نامه به معرفی چند دسته از عملگرهای یکنوای تعمیم یافته از جمله عملگرهای یکنوانما، شبه یکنوا، µ-یکنوانمای واهلشی ، µ-شبه یکنوای واهلشی، µ -یکنوانمای واهلشی چگال پرداخته و رابطه ی بین این عملگرها را با یکدیگر بیان می کند. همپنین به بیان رابطه ی بین عملگرهای یکنوانما با توابع محدب نما وعملگرهای یکنوانمای ماکزیمال می پردازد و کاربردهایی از عملگرهای یکنوانما را در مسئله ی نابرابری تغییرات...

اصل تغییراتی اکلند مجموعه مقدار

در این پایان نامه اصل تغییراتی اکلند برای بهینه سازی برداری با استفاده از متریک مجموعه مقدار، نگاشت اختلال یافته مجموعه مقدار و مفهوم کران داری مخروط مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین با معرفی ?- تابع ضعیف، اصل تغییراتی اکلند را برای نگاشت مجموعه مقدار f از فضای متریمک x به قضای برداری توپولوژیکی هاسدورف مرتب شده به وسیله ی مخروط محدب kبه دست می آوریم.

15 صفحه اول

مروری بر مواد الکتروکرومیک وکاربردهای آن

در چند سال اخیر، گرایش به مواد الکتروکروم به دلیل کاربردهای گستردهِ آن، از دستگاههای نوری گرفته تا پنجره های هوشمند در بخش معماری ساختمان و خودرو و نمایشگرها افزایش یافته است .با اعمال ولتاژ خارجی، ماده الکتروکروم قادر به تغییر رنگ برگشت پذیر می باشد. مواد الکتروکروم به دو دسته کلی مواد معدنی و مواد آلی تقسیم می شوند. مواد معدنی شامل اکسیدهای برخی از فلزات می باشند. مانند اکسید تنگستن، اکسید تیت...

متن کامل

اصل تغییراتی اکلند روی مجموعه های مرتب و فضاهای یکنواخت

هدف اصلی از این پایان نامه ارایه تعمیم هایی از اصل اکلند و نیز قضاهای عنصر مینیمال روی فضای متریک و یکنواخت است. تعاریف مقدماتی از تکواره ها و فضاهای یکنواخت اورده شده سپس نتایج هم ارز اصل تغییراتی اکلند گفته میشود سپس در فضای متریک کامل، قضیه عنصر مینیمال برای زیر مجموعه ای از مجموعه های حاصلضربی اورده شده است.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اصفهان - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023